www.hervormdaarlanderveen.nl

19:00 uur: Ds. D. Siebelink, Reeuwijk

Collecten: Kerkvoogdij en Sponsorkinderen

Actuele informatie
Alle diensten zijn te bekijken via een livestream van de Hervormde Gemeente Aarlanderveen op Youtube. Tevens zijn alle diensten te beluisteren via http://www.kerkomroep.nl/#/kerken/10087 of u kunt via www.kerkomroep.nl zoeken op de plaatsnaam mocht het met de eerstgenoemde link niet lukken. De liturgie van de diensten kunt u vinden op de website van de kerk (www.hervormdaarlanderveen.nl) bij ‘kerkdiensten’ en daarna ‘meer details’.

Kerkauto
Mocht u gebruik willen maken van vervoer naar en van de kerk, kunt u contact opnemen met Diko Joha (tel.nr.: 06-38122335).

Bericht van de voorganger
Geachte broeders en zusters, blij ben ik met de grote opkomst voor de Bijbelkring op 1 oktober jongstleden. We lazen en bespraken met elkaar het begin van Exodus en hopen daar de volgende bijeenkomst (5 november) weer in verder te lezen. Dan starten we in hoofdstuk 6. Jonathan Sacks, de voormalig opper rabbijn van Groot-Britannië is onze gids in dit 2de boek van de Thora. Hebt u zin om mee te lezen, te leren en te spreken, dan bent u van harte welkom.
Als kerkenraad komen we op 15 oktober bij elkaar. Mocht u dingen voor ons hebben, trek een van ons aan het jasje of stuur een bericht naar de scriba. Op pastoraal vlak zijn er geen bijzondere mededelingen. Ik zou zeggen kijk naar elkaar om en zorg voor elkaar.
Een groet, ds Wim Hendriks.

Schoolkerkdienst
Zondag 13 oktober is er de 8e schoolkerkdienst van basisschool De Viergang. Dit jaar is de dienst in de Rooms Katholieke Kerk aan het Noordeinde van Aarlanderveen en start om 10.00 uur. De voorganger
is kapelaan Van Paassen en het thema is ‘Lekker Eigenwijs!’. Het thema is gelinkt aan het Kinderboekenweek-thema. Het verhaal van Jona wordt gelezen door de kinderen en dit past natuurlijk heel goed bij het thema. De evangelielezing is uit Mattheus 21: 28-32 Het voorbeeld van de twee zonen waarin te lezen is dat eigenwijsheid niet hoeft te betekenen dat we niet luisteren en alsnog doen wat wordt gevraagd. De kinderen zullen diverse liedjes zingen en ook het koor Lord’s
Voice zal een bijdrage verzorgen. Het belooft een mooie dienst te worden! In de dienst is er 1 collecte voor de kerk en bij de uitgang zal de collecte voor Stichting Tikkertje zijn. Stichting Tikkertje steunt onderzoek naar een behandeling voor restrictieve cardiomyopathie. Dat is een genetische hartspierziekte waardoor het hart steeds slechter functioneert. Een scholier van de Scope-scholen lijdt aan deze ziekte en zijn ouders hebben deze stichting opgericht.Na de dienst staat er drinken en lekkers voor u en jou klaar. Iedereen is van harte welkom in deze gezellige dienst met veel kinderen. Graag tot ziens op 13 oktober!
Namens de werkgroep schoolkerkdienst, Erwin de Graaf, Angelique Konijn en Sharon Wijsman

Kerkenraadsvergadering
Op 15 oktober vergadert de kerkenraad. Als u agendapunten heeft of andere belangrijke zaken dan kunt u die naar de scriba sturen.

Oppas
Er is oppas aanwezig in de Jeugdhaven. De kinderen zijn voor 9:55 uur welkom.

Verjaardagen
13 okt: Mevr. R. Manten-van Rossum, Julianalaan 32, 2421 CW Nieuwkoop; 20 okt: Mevr. L.D. Sol-Huisman, Vijverhof 62, 2421 VZ Nieuwkoop; 22 okt: Dhr. G. Burggraaf, Aarlanderveenseweg 1, 2445 AR Aarlanderveen. We feliciteren en wensen u met de woorden ‘Houdt mij in evenwicht, dat ‘k voor uw aangezicht wandel in ’t volle licht. Leer mij uw weg.’ (OTH 258) een fijne dag en een gezegend nieuw levensjaar toe.

Collecten
U kunt uw gave geven in de kerk of bij voorkeur via de bank naar de onderstaande rekeningnummers:
- Kerkvoogdij: NL02 RABO 0101 3954 77 of NL69 INGB 0000 4258 69
- Diaconie: NL40 RABO 0301 6090 98
Op de beamer en via de livestream zijn ook QR-codes beschikbaar. Bij het scannen van deze QR-codes kunt u direct online uw gaven geven.

Verantwoording Kerkvoogdij
De opbrengst van de collecten in september in de kerk bedraagt € 658,05, dit is inclusief collectebonnen. De opbrengst van de collecten in september via de bank bedraagt € 222,00. Wij hebben twee giften ontvangen via de bank 1x € 100,00 en 1x € 50,00. Via Riny van der Bijl hebben wij een gift ontvangen van € 20,00 bij het bezorgen van de bloemen.
Allen hartelijk bedankt voor uw gaven, de kerkenraad.

Kopij inleveren
U kunt de kopij voor het volgende kerkblad tot uiterlijk vrijdag 18 oktober inleveren bij Lianne Angenent (kerkbladaarlanderveen@gmail.com).

ochtenddienst
datum en tijdstip 27-10-2024 om 10:00 uur